به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 18
  • بازدید کل : 14904

اصول اولیه : کاوش پنجره


اصول اولیه : کاوش پنجره

در اکسل 2010 هنگام شروع برنامه اکسل، پنجره اساسی زیر ظاهر می شود. اکنون بخش های مهم این پنجره را با یک دیگر درک میکنیم. 

 

برگه فایل :زبانه File جایگزین دکمه Office از اکسل 2007 می شود. شما می توانید روی آن کلیک کنید تا مشخصات Backstage را مشاهده کنید، جایی که می توانید در آن ، فایلی را باز کنید یا ذخیره کرده ، ایجاد صفحات جدید، چاپ یک برگه و انجام سایر عملیات مرتبط با فایل ها را انجام دهید.

 

نوار ابزار دسترسی سریع : شما این نوار ابزار را فقط بالای برگه File پیدا خواهید کرد و هدف آن این است که یک مکان مناسب برای اغلب دستورات مورد استفاده اکسل قرار دهید. شما می توانید این نوار ابزار را بر اساس راحتی خود سفارشی کنید.

 

روبان  نوار : شامل دستورات سازمان یافته در سه جزء است

 

- زبانه ها - آنها در بالای نوار نشان داده میشوند و شامل گروهی از دستورات مرتبط است. صفحه اصلی، Insert، Page Layout نمونه هایی از زبانه های نوار است.

 

گروه ها - آنها دستورات مرتبط را سازماندهی می کنند؛ نام هر گروه زیر گروه در نوار نشان داده می شود. به عنوان مثال، گروهی از دستورات مربوط به فونت ها یا گروهی از دستورات مربوط به هم ترازی و غیره

 

دستورات - دستورات در هر گروه به صورت ذکر شده در بالا ظاهر می شوند.

 

 

 

نوار عنوان: این در وسط و در بالای پنجره قرار دارد. نوار عنوان برنامه و عناصر صفحه را نشان می دهد .

 

آیکون راهنما: از آیکون راهنما می تواند برای دریافت کمک های مربوط به اکسل در هر زمان که دوست دارید استفاده شود. این آموزش خوبی در موضوعات مختلف مربوط به اکسل فراهم می کند.

 

کنترل زوم : کنترل زوم به شما اجازه می دهد تا به یک متن دقیق نگاه کنید. کنترل زوم شامل یک نوار لغزنده است که می توانید برای بزرگنمایی یا کوچکنمایی به چپ یا راست اسلاید کنید. دکمه های + را می توان برای افزایش یا کاهش فاکتور زوم کلیک کرد.

 

دکمه ها را مشاهده کنید گروهی از سه دکمه واقع در سمت چپ کنترل زوم، در نزدیکی پایین صفحه، به شما امکان می دهد بین نمایش های برگه های مختلف Excel تغییر دهید.

 

نمای Layout Normal - این صفحه را در حالت عادی نمایش می دهد.

 

Page Layout view -در این بخش صفحات دقیقا همانطور که در هنگام چاپ نمایش داده می شود است. این به ظاهر تمام صفحه سند می دهد.

 

Page Break view - این یک پیش نمایش از جایی استکه صفحات هنگام چاپ ، چاپ می شود.

 

منطقه ورق: منطقه ای که در آن داده ها را وارد می کنید.

 

نوار عمودی: فلش نقطه جابجایی نامیده می شود و نشان دهنده محل مکانی است که متن هنگام تایپ ظاهر می شود.

 

نوار ردیف: ردیف ها از 1 به بعد شماره گذاری می شوند و همچنان ادامه می یابند که داده ها را ادامه دهند. حداکثر حد مجاز 1،048،576 ردیف است.

 

نوار ستون : ستون ها از A به بعد شماره گذاری می شوند و همچنان ادامه می یابند که داده ها را ادامه دهند. پس از Z، مجموعه ای از AA، AB و غیره شروع خواهد شد. حداکثر حد مجاز 16،384 ستون است.

 

نوار وضعیت : این نمایش ، اطلاعات ورق و همچنین نقطه درج را نمایش می دهد. از چپ به راست، این نوار می تواند تعداد کل صفحات و کلمات را در سند، زبان و غیره داشته باشد. شما می توانید نوار وضعیت را با کلیک راست بر روی هر جای آن و با انتخاب یا لغو انتخاب گزینه ها از لیست ارائه شده پیکربندی کنید.

 

پرتابگر جعبه گفتگو : این به عنوان یک فلش بسیار کوچک در گوشه پایین سمت راست بسیاری از گروه ها در نوار نشان داده می شود. با کلیک بر روی این دکمه، یک جعبه محاوره ای یا پنجره کار می کند که گزینه های بیشتری در مورد گروه ارائه می دهد.

  انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 115

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما