به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 18
  • بازدید کل : 14923

اصول اولیه : مفاهیم نرم افزار


اصول اولیه : مفاهیم نرم افزار

مفاهیم نرم افزار :

 

همانطور که می دانید، دستگاه های سخت افزاری به کارکرد دستورالعمل های کاربر نیاز دارند. مجموعه ای از دستورالعمل هایی که به یک نتیجه واحد دست یابند، برنامه یا روش نامیده می شود. بسیاری از برنامه هایی که با هم کار می کنند برای انجام یک کار نرم افزار را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، یک نرم افزار پردازش کلمه، کاربر را قادر به ایجاد، ویرایش و ذخیره اسناد می کند. یک مرورگر وب کاربر را قادر می سازد تا صفحات وب و فایل های چندرسانه ای را مشاهده و به اشتراک بگذارد.

 

 

 

سه نوع نرم افزار وجود دارد

" نرم افزار سیستم

"نرم افزار های برنامه ای

"نرم افزار های کاربردی

بگذارید آنها را به تفصیل بررسی کنیم

 

سیستم :

نرم افزار مورد نیاز برای اجرای قطعات سخت افزاری کامپیوتر و سایر نرم افزارها می باشد. نرم افزار سیستم به عنوان رابط بین سخت افزار و کاربر برنامه عمل می کند. رابط کاربری مورد نیاز است زیرا دستگاه های سخت افزاری یا ماشین آلات و انسان در زبان های مختلف صحبت می کنند. ماشین ها فقط زبان باینری را مانند 0 (عدم وجود سیگنال الکتریکی) و 1 (حضور سیگنال الکتریکی) درک می کنند، در حالی که انسان ها به انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، تامیل، هندی و بسیاری از زبان های دیگر صحبت می کنند. انگلیسی زبان پیش از تعامل با کامپیوتر است. نرم افزار مورد نیاز برای تبدیل همه دستورات انسانی به دستورالعمل قابل فهم است. و این دقیقا همان چیزی است که نرم افزار سیستم انجام می دهد. بر اساس عملکرد آن، نرم افزار سیستم از سه نوع است

"سیستم عامل

"پردازشگر زبان

" درایور های دستگاه

 

- سیستم عامل : در واقع زبان سیستم عامل نرم افزار سیستم که مسئولیت عملکرد تمام قطعات سخت افزاری و قابلیت همکاری آنها را برای انجام وظایف با موفقیت انجام می دهد، سیستم عامل (OS) نامیده می شود. OS اولین نرم افزار است که در هنگام روشن شدن کامپیوتر در حافظه کامپیوتر بارگذاری می شود و این بوت شدن نامیده می شود. سیستم عامل یک توابع اساسی کامپیوتر مانند ذخیره داده ها را در حافظه، بازیابی فایل ها از دستگاه های ذخیره سازی، برنامه ریزی وظایف بر اساس اولویت و غیره مدیریت می کند.

 

پردازشگر زبان : همانطور که قبلا ذکر شد، یک عملکرد مهم نرم افزار سیستم این است که تمام دستورالعمل های کاربر را به زبان قابل درک ماشین تبدیل کند. وقتی ما از تعاملات دستگاهی انسان صحبت می کنیم، زبان ها از سه نوع هستند

"- زبان ماشین سطح - این زبان چیزی جز یک رشته از صفر و یک است که ماشین ها می توانند درک کنند. این کاملا وابسته به ماشین است.

"زبان سطح مونتاژ - این زبان با تعریف مونونیک، یک لایه انتزاع را معرفی می کند. منوها انگلیسی ها مانند کلمات یا نمادها هستند که برای نشان دادن یک رشته طولانی از 0 و 1S استفاده می شود. به عنوان مثال، کلمه "READ" می تواند به معنای آن باشد که کامپیوتر باید داده ها را از حافظه بازیابی کند. دستورالعمل کامل نیز آدرس حافظه را نشان می دهد. زبان سطح اجرایی وابسته به دستگاه است.

"زبان سطح بالا - این زبان از دستورات زبان انگلیسی استفاده می کند و به طور کامل از ماشین ها مستقل است. برنامه های نوشته شده با استفاده از زبان های سطح بالا آسان است برای ایجاد، خواندن و درک. برنامه ای که در زبان های برنامه نویسی سطح بالا مانند Java، C ++ و غیره نوشته شده است، کد منبع نامیده می شود. مجموعه دستورالعمل ها در فرم قابل خواندن ماشین به نام کد شیء یا کد ماشین است.

نرم افزار سیستمکه کد منبع را به کد شیء تبدیل می کند، پردازشگر زبان نامیده می شود. سه نوع مترجم زبان وجود دارد: Assembler" - تبدیل برنامه سطح مونتاژ به برنامه سطح دستگاه.

" مترجم - تبدیل برنامه های سطح بالا به خط برنامه سطح دستگاه به صورت خط.

" کامپایلر - برنامه های سطح بالا را به برنامه های سطح دستگاه تبدیل می کند،

 

درایورهای دستگاه :

نرم افزار سیستم که کنترل و نظارت بر عملکرد یک دستگاه خاص را در رایانه می نامد، درایور دستگاه است. هر وسیله ای مانند چاپگر، اسکنر، میکروفون، بلندگوی، و غیره که نیاز به اتصال خارجی به سیستم دارد، یک driver یا به اصطلاح راننده خاص مرتبط با آن دارد. هنگامی که یک دستگاه جدید را ضمیمه می کنید، باید راننده آن را نصب کنید تا سیستم عامل بداند که چگونه باید مدیریت شود.

 

  نرم افزار برنا مه ای یا ابزار : ( Aplication)

یک نرم افزار که یک کار تک انجام می دهد و هیچ چیز دیگری نرم افزار نامیده می شود. نرم افزار کاربردی در کار و روش خود برای حل مشکل بسیار تخصصی هستند. بنابراین یک نرم افزار صفحه گسترده فقط می تواند عملیات را با اعداد و غیره انجام دهد. نرم افزار مدیریت بیمارستان فعالیت های بیمارستان را مدیریت می کند و هیچ چیز دیگری نیست. در اینجا برخی از نرم افزار های نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرند –

نرم افزار کاربردی     :

فرآیند پردازش وردپسترپرداخت مدیریت پایگاه داده ابزار چند رسانه ای نرم افزار سودمند نرم افزار کاربردی که به سیستم نرم افزار سیستم در انجام کار خود کمک می کند، نرم افزار ابزار است. بنابراین نرم افزار ابزار در واقع یک تقاطع بین نرم افزار سیستم و نرم افزار کاربردی است. نمونه هایی از نرم افزار ابزار شامل - ابزار آنتی ویروس ابزار مدیریت دیسکفایل مدیریت ابزار ابزار کمکی ابزار پشتیبان

  انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 349

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما