به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 18
  • بازدید کل : 14919

اصول اولیه : انواع os


اصول اولیه : انواع os

همان طور که کامپیوترها و فن‌آوری‌های محاسباتی در طول سال‌ها تکامل‌یافته اند , بنابراین کاربرد آن‌ها در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد . برای برآورده کردن نیازهای فزاینده , نرم‌افزار سفارشی سازی بازار را زیر و رو کرده‌است . از آنجا که هر نرم‌افزار نیاز به سیستم‌عامل دارد , سیستم‌های عامل نیز در طول سال‌ها رشد کرده‌اند تا تقاضای رو به افزایش روی تکنیک‌ها و توانایی‌ها خود را برآورده کنند . در اینجا ما در مورد برخی انواع متداول از OS براساس تکنیک‌های کاری خود و برخی از آن‌ها از OS استفاده می‌کنیم . سیستم‌عامل واسط گرافیکی _ GUI مخفف رابط گرافیکی کاربر است . یک سیستم‌عامل که یک رابط متشکل از گرافیک و آیکون ها را ارایه می‌دهد , یک سیستم‌عامل GUI نامیده می‌شود . استفاده از سیستم‌عامل GUI بسیار آسان است و کاربران نیازی به یادآوری فرمان‌های لازم برای انجام هر کار ندارند . مثال‌هایی از سیستم‌عامل GUI شامل Windows , macOS , اوبونتو و غیره است .

OS به اشتراک گذاری زمان _ سیستم‌های عملیاتی که وظایف مربوط به استفاده از پردازشگر کارآمد را برنامه‌ریزی می‌کنند , به اشتراک گذاری زمان نامیده می‌شوند . به اشتراک گذاری زمان , یا انجام چند کار , زمانی که چندین کاربر در پایانه‌های مختلف برای تکمیل وظایف خود نیاز به زمان پردازشگر دارند , مورد استفاده قرار می‌گیرد . بسیاری از تکنیک‌های برنامه‌ریزی مانند برنامه‌ریزی دوره‌ای گرد و کوتاه‌ترین زمان کار بعد از برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاری زمان استفاده می‌شوند .

سیستم‌عامل زمان واقعی _ یک سیستم‌عامل که تضمین می‌کند رخدادها یا داده‌های زنده را پردازش کرده و نتایج را در طول یک بازه زمانی معین تحویل دهند , زمان واقعی برای سیستم‌عامل نامیده می‌شود . این کار می‌تواند یک ماموریت یا انجام چند کار باشد .

سیستم‌عامل توزیع‌شده _یک سیستم‌عامل که بسیاری از کامپیوترها را مدیریت می‌کند اما یک واسط از یک کامپیوتر را ارایه می‌دهد که سیستم‌عامل توزیع نامیده می‌شود . این نوع از سیستم‌عامل زمانی مورد نیاز است که نیازهای محاسباتی را نمی توان با یک کامپیوتر واحد و سیستم‌های دیگر مورد استفاده قرار داد . تعامل کاربر به یک سیستم واحد محدود می‌شود ; این سیستم‌عامل است که کار را به چندین سیستم تقسیم می‌کند و سپس خروجی consolidated را طوری نشان می‌دهد که انگار یک کامپیوتر بر روی مساله در دسترس عمل کرده‌است .

سیستم‌های عملیاتی عمومی _ در ابتدا کامپیوترها هیچ سیستم‌عامل نداشتند . هر برنامه نیاز به مشخصات سخت‌افزار کامل داشت تا به درستی به عنوان پردازنده , حافظه و مدیریت دستگاه اجرا شود . با این حال , به عنوان سخت‌افزار پیچیده و برنامه‌های کاربردی پیچیده تری توسعه‌یافته , سیستم‌های عامل ضروری شدند . از آنجا که کامپیوترهای شخصی در بین افراد و کسب و کاره‌ای کوچک محبوب شدند , تقاضا برای سیستم‌عامل استاندارد افزایش یافت . اجازه دهید به برخی از سیستم‌های عامل رایج در حال حاضر نگاه کنیم

ویندوز - ویندوز اولین سیستم‌عامل است که توسط مایکروسافت در سال 1985 ایجاد شد . آخرین نسخه ویندوز ویندوز 10 است . ویندوز به وسیله تقریبا 88 % از کامپیوترهای شخصی و لب تاپ‌ها استفاده می‌شود .

 

لینوکس - لینوکس یک سیستم‌عامل متن‌باز است که در پردازنده‌های مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد . متن‌باز بودن به این معنی است که کد آن برای رایگان در دسترس است و هر کس می‌تواند یک سیستم‌عامل جدید براساس آن ایجاد کند .

BOSS - بهارات راه‌حل‌های سیستم اجرایی بهارات یک توزیع هندی از لینوکس مبتنی بر دبیان , یک سیستم‌عامل است . محلی است که استفاده از زبان‌های محلی هندی را ممکن می‌سازد . BOSS شامل موارد زیر است :

هسته لینوکس

مجموعه برنامه کاربردی دفتر BharteeyaOO

مرورگر وب

خدمات پست الکترونیکی

برنامه کاربردی گپ

برنامه‌های اشتراک فایل

برنامه‌های چند رسانه‌ای

سیستم‌عامل موبایل

سیستم‌عامل موبایل یک سیستم‌عامل برای تلفن‌های هوشمند , تبلت ها و دیگر دستگاه‌های تلفن همراه نامیده می‌شود . برخی از محبوب‌ترین OS برای دستگاه‌های همراه شامل : آندروید - این سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس توسط گوگل در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایل است . تقریبا 85 درصد از دستگاه‌های تلفن همراه از آن استفاده می‌کنند . ویندوز موبایل 7 - آخرین سیستم‌عامل موبایل توسعه‌یافته توسط مایکروسافت است .

 

Apple iOS - این سیستم‌عامل موبایل یک سیستم‌عامل است که توسط Apple به طور انحصاری برای دستگاه‌های همراه خود مانند آیفون , آی پد و غیره تولید می‌شود . OS بلک بری - این سیستم‌عامل است که توسط همه دستگاه‌های تلفن همراه با تلفن‌های هوشمند مثل گوشی‌های هوشمند و playbooks استفاده می‌شود .

  انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 186

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (1)

محمود
۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵

بسیار مختصر زیبا و کاربردی

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما