به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 15071

فراگرفتن کامپیوتر : مبانی کامپیوتر ها


فراگرفتن کامپیوتر : مبانی کامپیوتر ها

به عنوان یک بچه مدرن امروز شما باید در مورد کامپیوترها مورد استفاده، دیده یا خوانده  باشید. این به این دلیل است که آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند.  مدرسه، بانک ها، مغازه ها، ایستگاه های راه آهن، بیمارستان و یا خانه خود، کامپیوتر ها در همه جا حضور دارند، و کار ما را آسان تر و سریع تر برای ما انجام می دهد. همانطور که بخش های جدایی ناپذیر زندگی ما هستند، باید بدانیم که آنها چه هستند و چگونه عمل می کنند. بگذارید با تعریف اصطلاح کامپیوتری به طور رسمی شروع کنیم.

معنای کامپیوتر : معنای واقعی کلمه کامپیوتر یک دستگاه است که میتواند محاسبه کند. با این حال، کامپیوترهای مدرن می توانند خیلی بیشتر از محاسبه انجام دهند. کامپیوتر یک دستگاه الکترونیکی است که ورودی را به عنوان دستورالعمل کاربر ذخیره می کند یا پردازش می کند و خروجی را در فرمت دلخواه فراهم می کند. 

فرایند مدل ورودی -خروجی: ورودی کامپیوتر به نام داده ها و خروجی حاصل از پردازش آن، بر اساس دستورالعمل های کاربر اطلاعات نامیده می شود. حقایق و ارقام خام که می توانند با استفاده از عملیات ریاضی و منطقی برای به دست آوردن اطلاعات پردازش شوند، نامیده می شوند.  فرایندهایی که می توانند به داده ها اعمال شوند، دو نوع هستند

- عملیات حساب جاری - نمونه هایی شامل محاسبات مانند اضافه کردن، تفریق، اختلاف، ریشه و غیره

عملیات منطقی - نمونه هایی شامل عملیات مقایسه مانند بیشتر از، کمتر از، برابر با، مخالف و غیره شکل مربوطه برای یک کامپیوتر واقعی به نظر می رسد چیزی شبیه به این است - 

بخش های اصلی کامپیوتر عبارتند از:

واحد ورودی - دستگاه هایی مانند صفحه کلید و ماوس که برای ورود داده ها و دستورالعمل ها به کامپیوتر استفاده می شوند، واحد ورودی نامیده می شوند.

واحد خروجی - دستگاه هایی مانند چاپگر و صفحه نمایش بصری که برای ارائه اطلاعات به کاربر در فرمت دلخواه مورد استفاده قرار می گیرند، واحد خروجی نامیده می شود.

واحد کنترل - همانطور که از نام نشان می دهد، این واحد تمام کارکردهای کامپیوتر را کنترل می کند. تمام دستگاه ها یا بخش های کامپیوتر از طریق این واحد کنترل می شوند.

واحد منطق محاسباتی - این مغز رایانه است که در آن تمام عملیات محاسباتی و عملیات منطقی صورت می گیرد.

حافظه - تمام داده های ورودی، دستورالعمل ها و موقت داده ها به فرایندها در حافظه ذخیره می شود. حافظه دو نوع است:

حافظه اولیه و حافظه جانبی. حافظه اصلی در داخل پردازنده قرار دارد در حالیکه حافظه ثانویه خارجی است. واحد کنترل، منطق محاسباتی و حافظه با هم به نام واحد پردازش مرکزی یا CPU شناخته می شوند.

سخت افزار : دستگاه های رایانه ای مانند صفحه کلید، ماوس، چاپگر و غیره که ما می توانیم آنها را ببینیم و لمس کنیم، اجزای سخت افزاری کامپیوتر است.

نرم افزار : مجموعه دستورالعمل ها یا برنامه هایی که عملکرد کامپیوتر را با استفاده از این قطعات سخت افزاری به کار می برند، نرم افزار نامیده می شوند. ما نمی توانیم نرم افزار را ببینیم یا لمس کنیم

هر دو سخت افزار و نرم افزار برای کار کردن با کامپیوتر لازم است. ویژگی های رایانه برای درک اینکه چرا کامپیوترها بخش مهمی از زندگی ما هستند، اجازه دهید به برخی ویژگیهای آن نگاه کنیم

- سرعت - به طور معمول، یک کامپیوتر می تواند 3-4 میلیون دستورالعمل در ثانیه انجام دهد.

دقت - رایانه ها میزان بسیار بالایی از دقت را نشان می دهند. خطاهایی که ممکن است رخ دهد معمولا به دلیل داده های نادرست، دستورالعمل های اشتباه یا اشکال در تراشه ها - همه خطاهای انسانی هستند.

قابلیت اطمینان - رایانه ها می توانند همان کار های انسانی را انجام دهند بدون اینکه خطاهای ناشی از خستگی یا خستگی را به همراه بیاورند که در میان انسان ها بسیار رایج است.

چند منظوره - رایانه ها می توانند طیف گسترده ای از کار را از ورود داده ها و رزرو بلیط به محاسبات پیچیده ریاضی و مشاهدات نجومی پیوسته انجام دهند. اگر می توانید اطلاعات لازم را با دستورالعمل های درست وارد کنید، کامپیوتر پردازش را انجام می دهد.

ظرفیت ذخیره سازی - رایانه ها می توانند مقدار بسیار زیادی از اطلاعات را در یک مقدار از هزینه ذخیره سازی سنتی فایل ها ذخیره کنند. همچنین، داده ها از سایش و پارگی معمولی مرتبط با کاغذ بی خطر است.

مزایای استفاده از رایانه : حالا که ما ویژگی های رایانه را می دانیم، می توانیم مزایایی را که کامپیوتر ها ارائه می دهند را ببینیم رایانه ها می توانند همان کار را با تکرار دقیق انجام دهند. کامپیوتر ها خسته نمی شوند رایانه ها می توانند وظایف معمول را در حالی که منابع انسانی را برای توابع هوشمندانه تر آزاد می کنند، بگیرند. معایب استفاده از رایانه با وجود بسیاری از مزایا، رایانه ها دارای معایب خاص خود هستند
معایب استفاده از رایانه - کامپیوترها هوش ندارند؛ آنها دستورات را کورکورانه بدون در نظر گرفتن نتیجه می گیرند. تامین برق منظم لازم است تا رایانه ها کار کنند که در همه جا به ویژه در کشورهای در حال توسعه دشوار می شود.

بوت شدن راه اندازی یک رایانه یا یک دستگاه کامپیوتری جاسازی شده با نام booting است. راه اندازی در دو مرحله انجام می شود - تغيير منبع تغذيه بارگذاري سيستم عامل در حافظه اصلي کامپيوتر نگه داشتن تمام برنامه ها در حالت آمادگي در مورد نياز کاربر اولین برنامه یا مجموعه ای از دستورالعمل هایی که هنگام روشن شدن کامپیوتر فعال می شود،

BIOS یا سیستم خروجی پایه ورودی نامیده می شود. بایوس یک سیستم عامل است، یعنی یک قطعه نرم افزاری که به طور دائمی در سخت افزار برنامه ریزی شده است.

اگر یک سیستم در حال اجرا است، اما باید دوباره راه اندازی شود، آن را بازبینی می نامند. راه اندازی مجدد ممکن است در صورتی که یک نرم افزار یا سخت افزار نصب شده است یا سیستم غیرعادی آهسته باشد لازم است.

دو نوع بوت شدن وجود دارد - راه اندازی سرد - هنگامی که سیستم با روشن کردن منبع تغذیه شروع می شود، بوت شدن سرد نامیده می شود. گام بعدی در راه اندازی سرد، بارگیری BIOS است.

Booting گرما - هنگامی که سیستم در حال اجرا است و نیاز به راه اندازی مجدد و یا راه اندازی مجدد، آن را به عنوان boot گرم نامیده می شود.( ری استارت) بوت شدن گرم سریعتر از بوت شدن با سرعتی است زیرا BIOS بارگیری نمی شود.

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 72

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما