به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 15081

اصول اولیه : سیستم S / W


همانطور که می دانید، نرم افزار سیستم به عنوان یک رابط کاربری برای سیستم سخت افزاری زیر عمل می کند. در اینجا ما برخی از سیستم های مهم سیستم را در جزئیات بحث خواهیم کرد.  سیستم عامل سیستم عامل (OS) عمر کامپیوتر است. شما تمام دستگاه های اساسی مانند CPU، مانیتور، صفحه کلید و ماوس را وصل می کنید. برق را وصل کنید و آن را در فکر شما همه چیز را در جای خود قرار دهید. اما کامپیوتر شروع نخواهد کرد و یا زنده خواهد ماند مگر اینکه سیستم عامل در آن نصب شده باشد زیرا OS - تمام قطعات سخت افزاری را در حالت آماده باش برای دنبال کردن دستورالعمل های کاربر نگه می دارد. مختصات بین دستگاه های مختلف برنامه های چندگانه را به ترتیب در اولویت قرار می دهد. منبع به هر taskEnables کامپیوتر برای دسترسی به کاربران networkEnables برای دسترسی و استفاده از نرم افزار نرم افزار علاوه بر بوت اولیه، اینها برخی از توابع سیستم عامل هستند - مدیریت منابع کامپیوتر مانند سخت افزار، نرم افزار، منابع به اشتراک گذاشته شده، و غیره. قرار دادن منابع، جلوگیری از خطا در هنگام استفاده از نرم افزار، استفاده غیرمستقیم از کامپیوتر یکی از اولین سیستم عامل های MS-DOS، توسط مایکروسافت برای IBM PC توسعه یافت. این اینترفیس خط فرمان (CLI) بود که بازار کامپیوتر را انقلابی کرد. DOS به دلیل رابط کاربری آن مشکل بود. کاربران باید دستورالعمل ها را برای انجام وظایف خود به یاد داشته باشند. مایکروسافت سیستم عامل مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی (GUI) ویندوز را توسعه داد تا کامپیوترها را بیشتر قابل دسترسی و کاربر پسند سازد، که باعث تغییر نحوه استفاده از کامپیوترها شد. اسمبلر Assembler یک نرم افزار سیستم است که برنامه های سطح مونتاژ را به کد سطح ماشین تبدیل می کند.  این ها مزایای برنامه ریزی سطح مونتاژ است - افزایش کارآیی برنامهنویس به خاطر آن است که یادآوری نرمافزار آسانتر است. تولید مثل به دلیل افزایش تعداد خطاها کاهش مییابد و از این رو اشکال زدایی TimeProgrammer به منابع سختافزاری دسترسی دارد و از این رو انعطافپذیری در برنامههای نوشتن برنامههای سفارشی بر روی رایانه خاص دارد مترجم مزیت اصلی زبان سطح مونتاژ توانایی آن در بهینه سازی استفاده از حافظه و استفاده از سخت افزار بود. با این حال، با پیشرفت های تکنولوژیکی، کامپیوترها حافظه بیشتری داشتند و اجزای سخت افزاری بهتر بودند. بنابراین سهولت نوشتن برنامه ها مهم تر از بهینه سازی حافظه و سایر منابع سخت افزاری می باشد. علاوه بر این، نیاز به برنامه نویسی از چندین دانشمند آموزش دیده و برنامه نویسان کامپیوتری بود تا کامپیوترها بتوانند در مناطق بیشتری استفاده شوند. این منجر به توسعه زبانهای سطح بالا شد که به سبب شباهت دستورات به زبان انگلیسی آسان بود. نرم افزار سیستم مورد استفاده برای ترجمه کد بالا زبان سطح بالا به زبان سطح زبان زبان شیء خط به صورت یک مترجم نامیده می شود. یک مترجم هر خط کد را می گیرد و آن را به کد ماشین تبدیل می کند و آن را در فایل شیء ذخیره می کند. مزیت استفاده از مترجم این است که آنها بسیار ساده هستند و نیازی به یک حافظه بزرگ ندارند. با این حال، در استفاده از مترجمان، معایب عمده ای وجود دارد، به عنوان مثال، برنامه های تفسیری در زمان اجرای بسیار طولانی است. برای غلبه بر این ضعف، به ویژه برای برنامه های بزرگ، کامپایلرها توسعه یافتند. کامپایلر نرم افزار سیستم که برنامه کامل را ذخیره می کند، آن را اسکن می کند، برنامه کامل را به کد اجرایی ترجمه می کند و سپس یک کد اجرایی ایجاد می کند که کامپایلر نامیده می شود. در برابر آن، کامپایلرها با استفاده از مترجمان به راحتی مقایسه می کنند؛ زیرا آنها - پیچیده تر از interpretersneed بیشتر spacetake حافظه بیشتر زمان در کامپایل کد منبع با این حال، برنامه های کامپایل شده بسیار سریع در رایانه اجرا می شوند. تصویر زیر روند گام به گام نحوه تبدیل کد منبع به یک کد اجرایی را نشان می دهد.  این گام ها در کامپایل کد منبع به کد اجرایی است - پیش پردازش - در این مرحله دستورالعمل های پیش پردازنده، معمولا توسط زبان هایی مانند C و C ++ مورد استفاده قرار می گیرند، به این ترتیب به زبان سطح مونتاژ تبدیل می شوند. تجزیه و تحلیل لکسی - در اینجا تمام دستورالعمل ها به واحدهای واژگانی مانند ثابت ها، متغیرها، نمادهای ریاضی و غیره تبدیل می شوند. تجزیه - در اینجا تمام دستورالعمل ها بررسی می شود تا ببینند که آیا آنها با قوانین گرامری زبان مطابقت دارند. اگر خطاها وجود دارد، کامپایلر از شما می خواهد قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید، آنها را حل کنید. کامپایل کردن - در این مرحله کد منبع به کد اشیا تبدیل می شود. لینک کردن - اگر هر لینک به فایل های خارجی یا کتابخانه ها وجود داشته باشد، آدرس های اجرایی آنها به برنامه اضافه می شود. همچنین اگر کد برای اجرای واقعی مجددا تنظیم شود، آنها دوباره مرتب می شوند. خروجی نهایی کد اجرایی است که آماده اعدام است.

  انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 75

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما