به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 15063

امنیت شبکه - مروری بر شبکه


امنیت شبکه - مروری بر شبکه

در این عصر مدرن , سازمان‌ها به طور گسترده بر روی شبکه‌های رایانه‌ای برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در سراسر سازمان به شیوه‌ای کارآمد و موثر تکیه می‌کنند . شبکه‌های کامپیوتری سازمانی در حال حاضر بزرگ و حاضر در دسترس هستند . با فرض اینکه هر عضو پرسنل یک ایستگاه کاری اختصاصی داشته باشد , یک شرکت مقیاس بزرگ می‌تواند تعداد بسیار کمی از ایستگاه‌های کاری و بسیاری از سرور را در شبکه داشته باشد .

این احتمال وجود دارد که این ایستگاه‌های کاری به صورت متمرکز مدیریت‌شده نباشند و همچنین حفاظت از محیط را نداشته باشند . آن‌ها ممکن است انواع مختلفی از سیستم‌های عامل , سخت‌افزار , نرم‌افزار و پروتکل‌ها را با سطوح مختلف آگاهی اینترنتی در میان کاربران داشته باشند . حالا تصور کنید , این هزاران ایستگاه کاری روی شبکه شرکت مستقیما به اینترنت متصل می‌شوند . این نوع شبکه نا امن به هدفی برای حمله تبدیل می‌شود که اطلاعات ارزشمندی را در بر می‌گیرد و آسیب‌پذیری‌های را به نمایش می‌گذارد .

در این فصل , ما آسیب‌پذیری‌های عمده شبکه و اهمیت امنیت شبکه را شرح می‌دهیم . در فصل‌های بعدی , ما در مورد روش‌ها برای رسیدن به همان مساله بحث خواهیم کرد .

شبکه فیزیکی _ یک شبکه به عنوان دو یا چند ابزار محاسباتی متصل به هم برای به اشتراک گذاری منابع تعریف می‌شود . علاوه بر این , اتصال دو یا چند شبکه به هم به عنوان شبکه شبکه‌ها شناخته می‌شود . بنابراین , اینترنت فقط یک internetwork - مجموعه‌ای از شبکه‌های بهم مرتبط است .برای راه‌اندازی شبکه‌های داخلی , یک سازمان گزینه‌های مختلفی دارد . این دستگاه می‌تواند از یک شبکه سیمی یا یک شبکه بی‌سیم برای اتصال همه ایستگاه‌های کاری استفاده کند . امروزه , سازمان‌ها اغلب از ترکیبی از شبکه‌های سیمی و بی‌سیم استفاده می‌کنند .

شبکه‌های سیمی ( ) در یک شبکه سیمی , دستگاه‌ها با استفاده از کابل‌ها به هم متصل می‌شوند . به طور معمول , شبکه‌های سیمی مبتنی بر پروتکل اترنت هستند که در آن دستگاه‌ها با استفاده از کابل‌های unshielded Twisted Pair ( UTP ) به سوئیچ‌های مختلف متصل می‌شوند .

این سوییچ‌ها بیشتر به مسیریاب شبکه برای دسترسی به اینترنت متصل هستند . در شبکه‌های بی‌سیم , دستگاه به یک نقطه دسترسی از طریق انتقال رادیویی متصل می‌شود . نقاط دسترسی بیشتر از طریق کابل‌ها به مسیریاب یا روتر برای دسترسی به شبکه خارجی متصل می‌شوند .

شبکه‌های بی‌سیم _ شبکه‌های بی‌سیم به دلیل تحرک ارایه‌شده توسط آن‌ها محبوبیت کسب کرده‌اند . دستگاه‌های همراه باید متصل به کابل باشند و می‌توانند آزادانه در محدوده شبکه بی‌سیم پرسه بزنند . این به اشتراک گذاری کارآمد اطلاعات و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند .

آسیب‌پذیری در حملات _آسیب‌پذیری مشترکی که در شبکه‌های با سیم و هم بی‌سیم وجود دارد , یک " دسترسی غیر مجاز " به یک شبکه است . یک مهاجم می‌تواند دستگاه خود را به یک شبکه متصل کند , اگرچه دهانه hub / سوییچ unsecure است . در این رابطه , شبکه بی‌سیم نسبت به شبکه سیمی , امن‌تر از شبکه سیمی محسوب می‌شود  زیرا شبکه بی‌سیم را می توان به راحتی بدون اتصال فیزیکی به دست آورد .پس از دسترسی , یک مهاجم می‌تواند از این آسیب‌پذیری برای راه‌اندازی حملاتی مانند -استفاده  از داده‌های بسته برای سرقت اطلاعات با ارزش .

انکار خدمت به کاربران قانونی در شبکه با جاری شدن محیط شبکه با بسته‌های جعلی . هویت فیزیکی Spoofing ( MAC ) از میزبان‌های قانونی و سپس سرقت داده‌ها و یا پرتاب بیشتر یک حمله " " .

پروتکل شبکه _

پروتکل شبکه مجموعه‌ای از قوانینی است که ارتباطات بین دستگاه‌هایی که متصل به شبکه هستند را کنترل می‌کند . آن‌ها شامل مکانیسم‌هایی برای برقراری ارتباط و نیز فرمت کردن قوانین برای بسته‌بندی داده برای پیام‌های ارسالی و دریافت می‌شوند .

چندین پروتکل شبکه کامپیوتری برای اهداف خاص طراحی شده‌اند . پروتکل‌های رایج استفاده‌شده TCP / IP با پروتکل‌های سطح بالاتر و سطح پایین‌تر هستند .

پروتکل TCP / IP پروتکل کنترل انتقال ( TCP ) و پروتکل اینترنت ( IP ) دو پروتکل شبکه کامپیوتری متمایز هستند که اغلب با هم مورد استفاده قرار می‌گیرند . به دلیل محبوبیت و اتخاذ گسترده آن‌ها , آن‌ها در تمام سیستم‌های عملیاتی دستگاه‌های شبکه‌ای ساخته شده‌اند .

IP مربوط به لایه شبکه ( لایه 3 ) است در حالی که TCP مربوط به لایه انتقال ( لایه 4 ) در Ios می‌باشد . TCP / IP برای ارتباطات شبکه بکار می‌رود که در آن انتقال TCP برای تحویل داده در شبکه‌های IP بکار می‌رود .

پروتکل‌های TCP / IP معمولا با سایر پروتکل‌ها نظیر HTTP , FTP , SSH در لایه کاربرد و اترنت در لایه پیوند / لایه فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند .  پروتکل TCP / IP _

مجموعه پروتکل TCP / IP در

سال 1980 به عنوان راه‌حل شبکه گسترده با توجه بسیار کمی به جنبه‌های امنیتی ایجاد شد .

آن برای ارتباط در شبکه مورد اعتماد محدود توسعه داده شد . با این حال , در طول یک دوره , این پروتکل استاندارد بالفعل برای ارتباط اینترنتی غیرایمن بود .

برخی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی متداول پروتکل TCP / IP عبارتند از : HTTP یک پروتکل لایه کاربردی در مجموعه TCP / IP است که برای انتقال فایل‌های وب از سرورهای وب استفاده می‌شود . این انتقالات در متن ساده انجام می‌شوند و یک مزاحم می‌تواند به راحتی بسته‌های داده مبادله‌شده بین سرور و یک مشتری را بخواند . یک آسیب‌پذیری HTTP یک تصدیق ضعیف بین کلاینت و سرور در طول راه‌اندازی جلسه است .

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 71

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما