به همراه برنامه ریزی دقیق و کاربردی در حین آموزش (مخصوص بسته های آموزشی)

نظرسنجی سایت

آیا تاج سران ما از گذاشتن بخش Game یا بازی در سایت راضی هستند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 35
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 15088

اصول اولیه : نرم‌افزار برنامه


اصول اولیه : نرم‌افزار برنامه

 نرم‌افزار کاربردی که به OS در انجام وظایف خاص خاص کمک می‌کند نرم‌افزار utility نامیده می‌شود . بیایید به برخی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مصرفی نگاه کنیم .

Antivirus _

یک ویروس می‌تواند به عنوان یک برنامه مخرب تعریف شود که خودش را به برنامه میزبان متصل می‌کند و چندین کپی از خودش می‌سازد , کم کند , خراب کند , یا سیستم را خراب کند . یک نرم‌افزار که به سیستم‌عامل در فراهم کردن محیط عاری از ویروس به کاربران کمک می‌کند آنتی ویروس نامیده می‌شود . یک ویروس ضد ویروس , سیستم هر ویروس را اسکن می‌کند و اگر تشخیص داده شود , با حذف یا ایزوله کردن آن از شر آن خلاص می‌شود . این ویروس می‌تواند انواع زیادی از ویروس شبیه ویروس بوت , تروجان , کرم , جاسوس افزار و غیره را شناسایی کند . هنگامی که هر دستگاه ذخیره خارجی مثل دیسک‌گردان USB به سیستم متصل می‌شود , نرم‌افزار ضد ویروس آن را اسکن می‌کند و اگر ویروس تشخیص داده شود , یک هشدار می‌دهد . شما می‌توانید سیستم خود را برای اسکن کردن و یا اسکن کردن هر زمان که نیاز دارید , راه‌اندازی کنید . برای ترکیب هر دوی این روش‌ها توصیه می‌شود که ویروس سیستم خود را آزاد نگه دارید .

ابزارهای مدیریت فایل _ همانطور که می‌دانید , مدیریت فایل تابعی مهم از سیستم‌عامل است چرا که همه داده‌ها و دستورالعمل‌ها در کامپیوتر به شکل فایل‌های ذخیره می‌شوند . نرم‌افزارهای کاربردی که وظایف مدیریت فایل منظم مانند مرور , جستجو , به روز رسانی , پیش‌نمایش , و غیره را فراهم می‌کنند , ابزارهای مدیریت فایل نامیده می‌شوند . ویندوز اکسپلورر در سیستم‌عامل ویندوز , desktop گوگل , هیات‌مدیره اپوس 2 , فرماندهان دوتایی و غیره نمونه‌هایی از این قبیل ابزارها هستند .

ابزارهای فشرده‌سازی _ فضای ذخیره‌سازی همیشه در سیستم‌های کامپیوتری قرار دارد . بنابراین سیستم‌های عامل همیشه به دنبال راه‌هایی برای به حداقل رساندن مقدار فضای ذخیره‌سازی شده توسط فایل‌ها هستند . ابزارهای فشرده‌سازی utilities هستند که به سیستم‌های عامل در کوتاه کردن فایل‌ها کمک می‌کنند به طوری که فضای کمتری مصرف کنند . بعد از فشرده‌سازی فایل‌های فشرده‌سازی در فرمت متفاوتی ذخیره می‌شوند و نمی‌توانند مستقیما خوانده یا ویرایش شوند . قبل از اینکه بتوان برای استفاده بیشتر به آن دسترسی پیدا کرد , باید uncompressed باشد . برخی از ابزارهای فشرده‌سازی عمومی عبارتند از : WinRAR , PeaZip , Unarchiver , و غیره .

Cleanup دیسک _ ابزارهای پاک‌سازی دیسک به کاربران در آزاد کردن فضای دیسک کمک می‌کنند . این نرم‌افزار دیسک‌های سخت را اسکن می‌کند تا فایل‌هایی را پیدا کند که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و با حذف آن‌ها فضا را آزاد می‌کنند .

Defragmenter دیسک _ defragmenter دیسک یک برنامه مدیریت دیسک است که سرعت دسترسی فایل را با جابجا کردن فایل‌های fragmented در موقعیت‌های پیوسته افزایش می‌دهد . فایل‌های بزرگ به صورت قطعات درهم شکسته می‌شوند و در صورتی که لنزهای متصل در دسترس نباشند , ممکن است در غیر - ذخیره شوند . هنگامی که چنین پرونده‌هایی توسط کاربر قابل‌دسترسی هستند , سرعت دسترسی به علت تکه‌تکه کردن آهسته است .

defragmenter دیسک هارد دیسک را اسکن می‌کند و سعی می‌کند قطعات فایل را جمع‌آوری کند تا آن‌ها در موقعیت‌های پیوسته ذخیره شوند .

پشتیبان _ برنامه‌های پشتیبان , پشتیبانی از پرونده‌ها , پوشه‌ها , پایگاه‌های داده‌ای و یا دیسک‌های کامل را ممکن می‌سازد . Backups به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که داده‌ها ممکن است در حالت از دست دادن داده‌ها احیا شوند . پشتیبان یک سرویس ارایه‌شده توسط تمام سیستم‌های عامل است . در حالت ایستاده , پشتیبان سیستم‌های پشتیبان ممکن است در یک حرکت یک‌سان یا متفاوت انجام شود . در مورد پشتیبانی سیستم‌های شبکه‌ای , ممکن است در سرورهای پشتیبان انجام شود .

  انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 99

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ایمیل: www.Amoozeshcomp@gmail.com پاسخگویی به سوالات شما: از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما